RESTAURANT DE BASILIEK
Sinds januari 2018 is Appingedam een restaurant rijker. Bij restaurant de Basiliek kun je gezellig eten op een unieke locatie. Het is namelijk gevestigd in de Sint Nicolaaskerk. terwijl je je laat verwennen door de chef die van iedere maaltijd een ware smaakbelevenis maakt, kun je genieten van de klassieke omgeving.
DE VESTING EN DE VIJGENHOF
Restaurant de Basiliek, Catering de Vesting en de Vijgenhof B&B zijn verschillende takken van dezelfde eigenaar. Wij hebben dan ook voor alle drie de websites dezelfde huisstijl gebruikt om herkenbaarheid te creëren.
EEN HUISSTIJL ONTWERPEN
Ieder restaurant heeft een eigen unieke huisstijl en zo Restaurant De Basiliek ook. De huisstijl is toegepast op verschillende soorten drukwerk, zoals visitekaartjes, briefpapier en enveloppen. Maar ook voor cadeaukaarten, menukaarten en flyers hebben wij ervoor gezorgd dat de huisstijl erin verwerkt is om het bedrijf ook via drukwerk op de juiste manier te presenteren.
Met gepersonaliseerd drukwerk en andere items kon er gezorgd worden voor een uitstekende eerste indruk onder de doelgroep.
DE VORMGEVING VAN DE WEBSITE ONTWERPEN
Onze vormgever heeft deze huisstijl optimaal over weten te brengen in de website. De uitgangspunten voor deze huisstijl hebben wij vervolgens ook gebruikt voor uniformiteit met de Vesting en de Vijgenhof.
BEELDMATERIAAL VERZAMELEN
De locatie van het restaurant is de Sint Nicolaaskerk. Deze is erg uniek en die moet je beleven. Wij hebben foto's geschoten in het restaurant zodat bezoekers van de website en tijdens het bekijken van de flyers kunnen ervaren hoe uniek de locatie is en de uitstraling van het restaurant direct ervaren.
Mooie foto's maken een mooie website. We hebben daarom ook veel aandacht geschonken aan de kwaliteit van het fotomateriaal. Daarnaast is de website responsive. Dit betekent dat op de website op elk apparaat goed werkt.
RESERVERINGSSYSTEEM
Bezoekers kunnen bij restaurant De Basiliek reserveren door middel van onze eigen gemaakt reserveringssysteem. De medewerkers van restaurant De Basiliek kunnen via de applicatie eenvoudig het reserveringssysteem bedienen. Ze kunnen gemakkelijk zien hoeveel gasten er komen, hoeveel tafels er nog beschikbaar zijn en kunnen zo gasten afvinken wanneer deze gearriveerd zijn.
Bij restaurant de Basiliek managen wij op een efficiënte manier de reserveringen met de reserveringsmodule van Landstra & de Groot. De reserveringsmodule is door Landstra & de Groot zo voor ons ingericht, dat het precies aansluit op onze manier van werken. Via de website reserveren gasten eenvoudig een lunch, diner of bijvoorbeeld vergadering. De reserveringsmodule van Landstra & de Groot is een intelligent systeem, wat zelf berekent of er nog plaats is in ons restaurant. Daarnaast kent het systeem vele opties die het beheer van de reserveringen voor ons makkelijk maakt. Informatie over bijvoorbeeld allergieën van gasten of andere belangrijke informatie staan niet meer in een boek gekrabbeld, maar zijn nu gestructureerd te lezen van een tablet. Op de tablet zien we ook real-time wie van de gasten al aanwezig is en wie we nog verwachten. Dit geeft ons veel overzicht, controle en rust in het boekingenbeheer, zodat wij onze gasten optimaal kunnen bedienen. Het online reserveringssysteem van Landstra & de Groot is voor ons dus veel meer dan alleen een boekingssysteem.
- Restaurant de Basiliek
TEKSTEN SCHRIJVEN (SEO)
Voor de website van Restaurant de Basiliek hebben we één hele sterke landingspagina gemaakt. De SEO teksten voor Google zijn in samenwerking met onze partner geschreven. Ze zijn ook gemaakt voor meerdere plaatsnamen, waardoor de website ook daar goed vindbaar is.
Verder hebben we ook SEO teksten geschreven voor de high tea, high wine, vergaderen, trouwfeest en catering. De catering wordt gedaan via een andere tak, Catering de Vesting. In de tekst op de website refereren we dus naar die website. Voor de Catering pagina van de Vesting hebben wij ook de SEO tekst geschreven.
SOCIAL MEDIA VOOR DE BASILIEK
Voor de Basiliek hebben wij een contentkalender opgesteld met daarin de voor hen belangrijke momenten van het jaar. Als restaurant kun je natuurlijk perfect inhaken of dagen als valentijnsdag en moederdag.
Door middel van deze contentkalender konden ze meer structuur inbrengen in het gebruik van sociale media en van tevoren berichten bedenken en inplannen.
Bevalt het je wat je hebt gezien?
Verspil dan geen enkele minuut